Pilih latar antum dulu ...!

Friday, January 21, 2011

Cerita budak Pangkor !
Saya ada kawan. Kawan baik. Rina,tikah dan ida.. Apa specialnya depa ni buat saya? Special bila kami happy. Saya budak pangkor tapi saya lahir dekat bota kanan cuma ayah saya je ‘asli’ sebab lahir kat pangkor.. (^,^)

Saya sayang kawan-kawan saya ni..sebab depa selalu ada bila saya ada masalah. Saya agak pendiam dekat  sekolah or lebih dikenali sebagai ulat buku. Rina,she’s good but mulut laser macam pedang laser star war tu. Bahaya tau,sesape kena mesti masuk rumah sakit jiwa.. (^_^)

Tikah or full name,Nurul Atikah atau dikenali masa sekolah rendah dulu sebagai Tungau ! haha..Saya pun tak tahu nape nama binatang tu lekat kat dia..Mungkin sebab dia ni manja lebih dengan bebudak laki kot.. Tak tahu tungau tu apa? Check it out !
Ida,seorang pengawas tapi dalam kalangan kami dia suka gelak(dengan kami je la).. Pendiam dan kisah tragis dia pernah kehilangan seorang kekasih.. Kemalangan jalan raya.. Inaalilah wainaa ilaahirojiun..

Kami ni budak nakal tapi kami tak buat masalah bila dalam kelas agama... (^^,) Saya pernah dapat merit tapi 5 je.. Sebab saya tak buat kerja Math..(jahat betul)

Saya sayang smkp ni ( sekolah menengah kebangsaan pangkor ) , dekat sini lah saya belajar kenal kehidupan remaja. Tiap-tiap pagi dan tengahari mesti ada bebudak laki akan cakap,Allaa..cikgu,kami bukan buat apa-apa pun. Dok luaq ja.. ( s0ri,bahasa pangkor agak-agak nak sama dengan kedah/pineng)

Dekat sini,bebudak laki yang nakal suka hisap rokok dan paling popular suka memonteng. Tapi smkp tak seburuk yang disangka,bukan semua  jahat tapi yang jahat tu lebih dispesifikasikan sebagai ‘mangkuk tingkat sekolah’ (-_-) siyes , saya tak tahu nape ada nama tu…huhu

Tapi saya paling suka,bila masuk waktu ramadhan..Pagi-pagi,tiap ramadhan kami akan baca yasiin diketuai ustaz Nubli(beliau dah pindah masa akhir thun 2010) . Suara dia best dan clear,totally wonderfull.. Nauzubillah,depa ni(jahat dan baik ke sama je) semua baca. Tak ada yang buat hal.

Wuuaaa… Ngeri nak cerita tentang cikgu disiplin kami. Tegas,umur dia tahun ni 47 tahun sudah..tapi bulan 11 lah baru cukup(seingat saya la). He’s Chinese but dia pandai eja jawi lebih dari kami yang tak tahu apa-apa. (==”) >>sumber from azizan zaini<<

Semua orang dalam sekolah takut kat dia sebab garang sesangat. Tak kena hari,kena fire macam ultraman dalam tv tu . Huh . Fire ! pergh..senyap..renjatan eletrik kot.. Takut mesti ada. Suara macam nak terkam orang je. Kalau jumpa bersiap sedia lah untuk menjawap soalannya. Jeng..jeng..jeng..

Surau smkp apa jadi…Berselerak lagi tak segala telekung-telekung dalam almari tu.. Bukan boleh harap bebudak pangkor ni. Dah pakai bukan nak lipat . Cehh …..
Banyak sangat cerita pasal smkp dan kawan-kawan lama..Saya yang dulu tak pakai tudung,sekarang..Alhamdulillah..Saya sudah pakai tudung dan dalam proses memakai purdah. Saya tak nak berubah dengan drastic takut nanti tak long lasting .

Untuk cikgu Lai,saya still nak gitau..malu tau masa 1st cikgu fire saya tengah perhimpunan dengan 1st day form1 with kehadiran student seramai 880 orang..wuaa..rentung saya. (^^)salah Q je…

Untuk teacher Revathi(dah pindah sama macam Ust.Nubli) s0rry coz I always sleep during your class..bi class…I heard what you say but I can’t concentrate bcoz rina and the ulat2 beluncas(caterpillar) at my back so noisy. But I get B in pmr.. ^^

Untuk cikgu adzira..cikgu,ampun noo..kami tak belajaq dalam kelas cikgu. Harap hingaq ja.. Tapi cikgu the best sebab tak pernah maqah kami . Cikgu,nanti kami p kedah tau.. (^,^)
Cikgu Salrizatul(kh),Ust Nazri(PI),Cikgu Shakira(math),Cikgu Shahida(bm),Cikgu Teoh Tiang Ling(geo) dan Cikgu Azura(sej).. Terima kasih cikgu . Jasa mu akan ku balas dengan menjadi manusia yang berguna dan berilmu.

Untuk kawan-kawan yang boleh dikategorikan sebagai the good fren but so bad..Kawan, aku rindu hangpa semua. Aku nak ketuk pala hangpa sekoq-sekoq lepaih aku jumpa hangpa balik. Hee…ready untuk pakai helmet besi tau .

Abang Nyawa,tukaq-tukaq moto boleh tapi tukaq bini ka awek ka ta boleh naa…

Peace to all my ex .. tak kesah la ex balak ka.. Ex kawan ka .. You’ll semua pernah ada dalam buku hidup saya.

Annyong haseyo to Megat Amirul Syafiq dan Nazierah..Kawan baik ame^^hikhik...no more gaduh2 k pasangan couple ni. Jaga batas hubungan,jaga diri.. Trimas gak sebab sayang ame..hakhak.. Aku sayang korang^^ U'll are d best ever my fren .. U'll are my fren world n hereafter.. !

Atikah,Rina,Shahida,Najihah,Dyana,Fatihah,Rohani,Megat Amirul Syafiq dan Nazierah… Trimas dear,ame ‘tampal’ nama hangpa dengan gam uhu supaya tak tercabut kat hati ame ni k ?
To Azri and Farizal , bro . Kalau angpa terbaca ame cuma nak habaq, hangpa memang hingaq kalau dok belakang ame. Otak jenis apa tah tapi azri AKA Mat Carrot , ame tabik kau sebab kau tak macam budak laki yang selama ni ame jumpa . Farizal,jangan tetiba ame dengaq cita hang gan rohani bercintun lak..hehe…kalau ada,apa salahnya? Insya ALLAH..

Ayah,ibu dan Opah.. Segunung intan dan permata pun along takkan mampu balas jasa kalian. Along cuma mampu berusaha dan terus berusaha menjadi insan yang berguna dan Insya ALLAH,along akan jadi wanita,anak dan hamba ALLAH yang solehah. Along harap kalian dapat terima keputusan along untuk memakai purdah.

And last,untuk Amirul Bukhari Bin Saad.. Syukran ya hubbi. Kerana batasan,adat dan syariat..menguji kekuatan,keteguhan iman insan yang berkasih (^_^).. Semoga pengakhiran hubungan ini diakhiri dengan ikatan yang sah. Insya ALLAH…
Syukran jazillan ! ^^   

Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh . (^^,)


Nukilan ikhlas : Siti Nur Amelia Binti Zulkeflee ..   (Aimeyrul118)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...